Skip links
Published on: Social Media

Instagram Reels inzetten als bedrijf: zo doe je dat

Heb je net Facebook, Instagram, Twitter of LinkedIn onder de knie, wordt er wel weer een ander social mediakanaal booming. En dat niet alleen. Binnen de social mediakanalen veranderen er ook continue dingen. Zo heeft begin deze maand Instagram een nieuwe functie toegevoegd: Instagram Reels. Hoog tijd om deze nieuwe future onder de loep te nemen en te kijken hoe je deze inzet binnen je bedrijf.

Wat is Instagram Reels?

Instagram Reels is een zogeheten in-app-bewerkingstool waar je een video van 3 tot 15 seconden kunt editen en voorzien van leuke effecten, teksten en muziek. Het is een nieuwe manier om korte, vermakelijke video’s op Instagram te maken en te ontdekken. Een Instagram Reel plaats je tussen je stories of op je profiel. Zodra je een Reel hebt gemaakt, verschijnt er een extra tabblad op je profiel. Dus naast je eigen feed, IGTV en getagde foto’s verschijnt er nu ook een Reels button. Maar er is een ‘maar’. Want we horen de TikTok kenners al denken, bedoelen jullie niet gewoon TikTok? Nee. Maar als je het ons vraagt is het TikTok maar dan op Instagram. Een copy paste gevalletje dus.

Timing is key

Toch denken wij dat Instagram Reels een succes gaat worden vanwege de timing, want deze kon eigenlijk niet beter. Waarom? TikTok staat op dit moment onder grote druk omdat president Trump TikTok heeft geïdentificeerd als een bedreiging voor de nationale veiligheid. Hij dreigt zelfs dat de app uit de Verenigde Staten wordt gehaald, waardoor talloze TikTokkers op zoek zijn naar alternatieven. En omdat Instagram Reels wel heel erg lijkt op TikTok is dit alternatief snel gevonden. Wat zijn nu precies de mogelijkheden van Instagram Reels en is het interessant voor je bedrijf? Let’s check it out.

Hoe ziet een Reel eruit?

Instagram Reels vraagt om wat creativiteit. Omdat een beeld meer zegt dan 1000 woorden hebben we een aantal Instagram Reels opgezocht die laten zien wat een Instagram Reel precies is. Klik op de afbeelding om de Reel te bekijken!

             

De mogelijkheden

De afgelopen week hebben wij ons flink verdiept in Instagram Reels. Bij het zien van de video van Eline van Dam werd alles duidelijk. En omdat deze video alles omvat en wij het kortweg niet nóg beter kunnen uitleggen, raden we je dit filmpje aan om achter alle ins and outs van Instagram Reels te komen.

Hoe zet je Instagram Reels in voor jouw bedrijf?

Instagram Reels inzetten als bedrijf? Wij zeggen doen! Maar wel met de juiste strategie.  Instagram reels zorgt voor meer afwisseling in je content en biedt bedrijven de mogelijkheid om op een creatieve manier de doelgroep te bereiken. Onze tip: maak Reels rubrieken. Hiermee bedoelen we dat je verschillende verhaallijnen maakt waarin een Reel past. Zo kun je Instagram Reels inzetten om tips te geven, om je producten en diensten te laten zien of om een kijkje achter de schermen te geven.

Kortom, Instagram Reels is een nieuwe variant van content en zorgt ervoor dat je content een tikje leuker wordt! Vraagtekens? Stuur ons even een berichtje via het contactformulier. WhatsAppen of bellen mag natuurlijk ook! 📲

Leave a comment

Gratis: leer in 6 praktische stappen hoe je social media inzet voor jouw bedrijf

Laat je naam en e-mailadres achter en ontvang het e-book direct in je mailbox
Download nu
* Wanneer je dit e-book download, geef je ons toestemming je te mailen met waardevolle informatie en nieuws.
close-link
Stay tuned!
Vind je het leuk om als eerste op de hoogte te worden gebracht van LOT MEDIA-nieuws en alle trends en ontwikkelingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.
Aanmelden
*Je kan je op elk moment uitschrijven.
close-link