Skip links
Published on: Uncategorized

7 succesfactoren voor steengoede content

Contentmakers opgelet: in deze blog geven we je zeven tips die jouw content steengoed maken. Of je nou een Instagram post maakt, een blog of een websitetekst; deze praktische tips geven je net even dat extra stukje houvast.

1. Trek aandacht met goede content

Alleen wanneer je je doelgroep op de juiste manier aanspreekt, klikken zij door en gaan ze je content ook lezen. Het is dus belangrijk om vanaf het begin de aandacht te trekken. Waar het begin is? In je titel of de eerste zin (of woorden) van je post.

En we horen je al denken: ‘’Maar hoe weet je nou wat je doelgroep aantrekt?’’ Allereerst is het belangrijk om je doelgroep goed in kaart te hebben. Check? Dan is het nu tijd om met ze in gesprek te gaan. Weet waar de pijnpunten liggen en waar ze blij van worden. Alleen op deze manier kruip je in de huid van je doelgroep en weet je precies met welke soort(en) content je ze triggert en ze dus aanspreekt.

2. Wees onderscheidend en waardevol

Dit is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar wees onderscheidend in alles wat je doet en plaatst. Onderscheidende content biedt de kans om je sterke punten aan je doelgroep te presenteren. En zo word je content waardevol en eigen.

3. Zorg voor een emotionele trigger

Zorg ervoor dat je content emotie-opwekkend is. Of het nou gaat om angst, lust of enthousiasme, alles kan. Wel is het uiteraard belangrijk om te weten wat het beste werkt voor je doelgroep én wat bij jou past. Hoe? Testen door te doen.

4. Heb een duidelijk doel voor ogen

We hebben het hiervoor al een klein beetje gezegd, maar maak je content doelgericht. Waarom plaats je content, voor wie en op welk moment? Pas wanneer je dit helder voor ogen hebt, kun je doelgerichte én relevante content maken voor je doelgroep. Tip: duik eens je statistieken. Door te kijken naar wat wel of niet werkt, kun je jezelf blijven verbeteren.

5. Originele teksten + goed beeld = scoren maar!

Je content scoort sneller met een mooie visuele onderbouwing. Geen snel kiekje die best wel past bij je content, nee. Zorg ervoor dat het beeld perfect past bij je boodschap. En let op, maak gebruik van herkenbare formats, (schrijf)stijlen en kleuren. Dit geeft rust, herkenbaarheid en zorgt voor een mooi geheel.

6. Sharing is caring

Of je nou een Facebook-post, Instagram story of blog maakt, zorg ervoor dat je content makkelijk te delen is. En met makkelijk bedoelen we in een paar klikken. Het blijkt namelijk dat content pas veel wordt gedeeld wanneer dat heel snel en eenvoudig kan. Hoe? Door een link te plaatsen onderaan je post, een link te plaatsen in je bio of door deelknoppen toe te voegen onderaan je blog.

7. Cris-cross(mediaal)

Deel je iets op Instagram? Laat dit dan ook terugkomen op je website of Facebook-account. Maar let op: plaats niet precies dezelfde berichten, maar geef er net een andere draai aan. Het kan namelijk zo zijn dat een volger je op Instagram én Facebook volgt. En hoe irritant is het om 2x dezelfde informatie te lezen of dezelfde foto te zien? Juist, we snappen elkaar.

Goede content maak je niet 1, 2, 3. Nee, daar zit veel tijd én testrondes in. Leer je doelgroep kennen, ga er mee in gesprek en maak het ze makkelijk, licht je sterke kanten uit, zorg ervoor dat je visuele beeld naadloos aansluit op je content en deel je content via verschillende kanalen. Lastig? Dat snappen we helemaal. Neem contact met ons op via het formulier of stuur ons DM. We kijken graag met je mee.

 

Leave a comment

Gratis: leer in 6 praktische stappen hoe je social media inzet voor jouw bedrijf

Laat je naam en e-mailadres achter en ontvang het e-book direct in je mailbox
Download nu
* Wanneer je dit e-book download, geef je ons toestemming je te mailen met waardevolle informatie en nieuws.
close-link
Stay tuned!
Vind je het leuk om als eerste op de hoogte te worden gebracht van LOT MEDIA-nieuws en alle trends en ontwikkelingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.
Aanmelden
*Je kan je op elk moment uitschrijven.
close-link